Ⅰ. About Apple
1. Apple의 기업문화
- 도전 정신을 중요시 한다
- 새로움을 추구 한다
- 경영철학과 전략을 수립하는 데 적극적으로 참여한다.
- 직원들이 회사의 목표를 본인의 목표와 연계하도록 돕고, 회사 목표달성을 위하여 직원들의 조직몰입을 높이는 역할을 수행한다.
narrative of a person's daily life ends, the commercial copy of me2day, ‘me today now me2day’ appears.
They maintains same format during the whole campaign. During 2 months, they show almost 60 different stories of people in same format. me2day's repetition of the advertisement's format can help consumers to implement maintenance rehearsal. So when consumers try to start Social Ne
3. Changes in matchmaking market
Because of various economic crisises in a modernized society, people started preferring to economic stableness. As they pressed with time became aware of the needs to an efficient matchmaking service, matchmaking companies such as 'Duo' and 'Sunoo' have appeared.
Ⅱ. The main issue
1. Introduction of Duo
① Position of Duo
Duo is the market leader in
가. 성공적인 학교에 대한 기초
1) 학교의 형태 : ①전통적(Conventional)-미국에서 아직까지 지배적인 형태, ②즐거운(Congenial)-다수는 아니지만 나타나고는 있는 형태, ③협력적(Collegial)-숫자가 점점 늘어가고, 성공적인 학교.
2) 협력적 학교로의 “paradigm의 이동” 은 전통적, 즐거운 학교로부터의 이동을
1. Introduction
Hospitality and Service businesses like fast food restaurants such as KFC, McDonald’s and Pizza Hut are all relatively commonplace in most developed economies. Whatever views you hold as to there worth, they satisfy a demand and employ a large number of people. McDonald’s, for example, is a US company that produces and markets fast food products nationally and in overseas ma
Part 01. Market Situation
의약품 시장의 구성 (1) : 의약품별 구분
전문의약품
일반의약품 (OTC : Over The Counter)
의사의 처방 없이 구매 가능한 약품
우리나라에서는 약국에서만!
일반의약품 시장의 현황
전체 시장 중 약 23%를 차지
시장규모 1조 8천억원 (IMS Health 통계, 2006)
’90년(50%), ’00년(40%) → 꾸준
Media Strategy
TV AD
지상파 Channel
Time: PM 8:00~12:00
20대 여성들이 즐겨보는 Drama 시간대에 광고 집중
케이블 Channel
OnStyle, TVN, OliveTV, 동아TV 등
20대 여성이 주로 시청하는 채널에 광고 편성
극장 AD
멜로, 로맨틱 코미디 영화 상영 전에 광고 편성
여성들이 즐겨 보는 장르
Ex. (2006.10월 기준) 가을로, 악마
, 캐쥬얼 게임은 2002년에는 81%, 2002년 92%, 2003년 49%, 2004년 33%의 성장했다.
게임산업 분석에 있어서 두 가지 분석 모델을 적용하려고 하였다. 먼저 5 Force Model을 통해 게임산업 전반을 검토하고, 후반부에서는 5C Analysis 툴을 MMORPG와 케쥬얼게임 분야에 있어서 대표적인 Ncsoft와 Nexon에 적용시켜 보겠다.
Ⅰ. 연구배경 및 연구방향
맛집은 이제 하나의 트렌드가 됐다. 맛집은 무엇이고, 또 어떻게 구성되는 것일까? 이번 연구는 이 사소한 궁금증에서부터 시작됐다. 학교 앞 골목길만 해도 ‘맛집’이라 내세우는 음식점이 즐비하다. 식당 벽면마다 TV에 방송됐던 장면을 캡쳐해서 걸어놓았고, 굳이 음식
not have an absolute advantage. When each country exports the product in which it has a comparative advantage, all the countries engaging in trade would experience an increase in welfare.
The theory of ‘comparative advantage’ was a revolutionary idea at that time, and even today, its logic is used to support and promote global free trade.
2. Testing the Ricardian Model: Empirical Analysis